måndag 1 februari 2010

Får det plats mer snö nu !?!

Idag var det dax igen...vi såg ut som snögubbar när vi kom fram till dagis.
Fast jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är mysigt, och jag hoppas på liknande vinter i slutet av detta år med.
För vist är det skönt att slippa allt det blöta, geggiga och det superkalla ständiga regnandet.
Roligare att bygga snögubbar, fästningar, göra snöänglar, åka skidor, skridskor, pulka, skärtlapp, bob, kasta sig i snön, åla fram, bygga snögrottor, jag älskar alltihopa och stormtrivs!!

Det är bara termperaturen som gott kunde hålla sig lite, lite, lite varmare, kanske två till fem minus sisådär.
Det blev snöskottning innan jag fick mitt fm kaffe idag, jag vet bara snart inte vart man ska göra av snön.
Det är riktigt tungt att kasta upp den på dom redan skyhöga vallarna, tur att jag inte skottar våran långa uppfart lika ofta som min kära man.
En dag förra veckan fick vi hjälp av barnas storebror, lyxigt värre och super snällt.
I helgen när vi handlade i mataffären så blev vi för första gången (sens dan före dopparedagen) stående i en längre kö.
Trist till en början.
T babblade på, och pekade och sa: titta mamma S, och jag tyckte att: ja ja, vist.
Han insisterade att jag skulle titta, och ja vist, där på drickes kylarna stod det stort och tydligt festis och han pekade på S.
Han hittade även O i coca cola och en femma på texten på sin jacka, mamman som nu fattat galoppen, satte stolt i gång att uppmuntra.
(-:

Inga kommentarer: