måndag 8 februari 2010

En riktig tokpappa!

Oj vad dagarna går fort, jag tycker inte att jag hinner med. Tänker alltid att vi ska hinna med så mycket, men så går liksom tiden ifrån mig ibland.
I helgen stod ett bad i badhuset på planeringen, men vi fick inte in det. Fast å andra sidan har vi haft fullt upp med annat skoj.
Träffade tex flera familjemedlemmar som vi inte träffat sens jul.
Vi fick för oss att svänga in på en fika hos mormor & morfar på vägen hem från shopping, och där var nästan hela syskonskaran.
Kul att ses, och lite lustigt att alla fått för sig samma sak vid samma tillfälle, skojsigt!
Vi blev kvar och sen var det dax att åka hem och laga och äta mat, och sen inta soffan för myspys.
Vi har grattat Micke i helgen och fick bla en dundrande god morotskaka till kaffet.
Smilla och Matilda lekte i massor och ävan Teo hade fullt upp.
Pappsen letade knapp för att få igång ljud på en ambulans, han snurrade och grejade med bilen, tillslut tröttnade Teo och visade vart knappen befann sig. Det viste nämligen han hela tiden (-:

Vi har varit ute och lekt och bättrat på vår snöborg, nu är det gångar runt på gården och nått rum. T kröp in i en grotta så bara fötterna stack fram, han var helnöjd! och skrattade bara när jag drog ut honom.
Efter ett tag var alla gatans barn ute och lekte, dom lekte tjuv och polis och sprang sig varma. Upp och ner i snöborgen, in och upp på ena sidan, ner på rumpan med väldig fart på andra och sen springa runt hela för att börja om.
Gångarna var poppis, där sprangs det ganska bra.
Mammsen hann med att ta några varv oxå, det är ju kul ju!
Fick lite sällskap av grannmamman och vi pratade och stod och beundrade våra små tills det var dax att ge upp och gå inåt. Alla barnen fortsatte leken inomhus, full rulle!
Jag ville filma men kameran hade förstås stått och laddat ur. Nu är den nyladdad och väntar på nästa lekstund ute på vår gård. Måste ju föreviga denna snölek och alla stora vallar och det ska komma mer!!!! vart ska det ta vägen?
Traktorn kommer snart inte ens fram på vår gata, det är nog på fisens mosse.
Jag har inte varit fram på självaste centrum och jag fick mig ett gott skratt när jag i torsdags skulle möta en vän...vilka högar, dom är överallt, det är trångt och parkeringar har krymt, ja ja vilken vinter.
Jag är glad att jag inte som en del måste ut med bilen, eller ska med tåget osv.

Trodde nog jag sett det mesta, men i lördags trodde jag inte mina ögon. Vi satt och åt lunch när jag fick syn på grannpappan på taket, (han skulle skotta av ett av taken, trodde vi).
Tyckte han hade hjälm och skidglasögon, men avfärdade det hela tills jag såg hur han slajdade ner för taket och tog ett hopp ner i lös snön.
Han hade slalomskidor på och hoppade alltså från garagetaket.
Barnen blev jätte intresserade och jag fick förklara en hel del om att man inte får göra så och att det var en tokig pappa.
Liksom det var vår stege han lånat så ringde han senare på för att tala om att den var tillbaka, T kom springandes och ropade: hoppa, hoppa, hoppa... och S sa: du är en riktig tokpappa du.
Jag kände mig lite trälig en kort stund, men han sa att det tyckte alla i hans hushåll oxå att han var: en riktig tokig tokpappa!
:-D

2 kommentarer:

Det jag älskar mest sa...

Tokpappan måste ha haft kul! Lite farligt kanske -Ler!

Kan du skicka mig ett sms bara så jag får ditt nummer

//Kram

Therése sa...

Det ska jag fixa (-: