onsdag 24 februari 2010

Härliga sköna sol

Vi blev ute på fm, det var så himla skönt i solen. Vi klättrade och lekte i våra stora snöhögar. Jättekul, fast jag gjorde några rejäla ner skunkningar några gånger, man är inte riktigt lika lätt som dom små.
En av gångerna var det inte helt lätt att ta sig loss, jag tittade lite runtom mig och hoppades att det inte var så många som såg. Jag kände mig som en sköldpadda som hamnat upp och ner eller nått liknande (-:
S åkte pulka, ja för det är inga som helst problem, hon får rätt bra fart och har s--t kul!
Jag stampade till snön där jag hade fastnat och det var lite småjobbigt, avslutade med att sola lite uppe på snöberget.
Barnen skuttade runt, klättrade och slet i snön. Passade på att fota lite där jag satt som "herre" på täppan.
Efter lunch var vi inbjudna till grannen som alltid har massor av gott fikabröd, inte dumt.
Nu på kvällen har jag hejat på sverige i stafetten, och så skulle jag skriva några ansökningar samtidigt...det blev lite rörigt, och fick vänta.
Nu är klockan alldeles för sent och gruset i ögonen är obeskrivligt. Ansökningarna är klara och jag ska gå och sova (-:

Inga kommentarer: