tisdag 23 februari 2010

Slit blandat med skoj!?

Mannen skottade garagetaket igår kväll. Högen som blev nedanför var skrattretande stor och hög, hårt packad och inte jätte skojig att skotta bort.
S ville ut och då blev T oxå helt som galen så jag struntade i disken och tog ut båda. Det tog lite längre tid för pappsen liksom han fick last åt båda hållen(;
Jag slet så gott jag bara kunde med lilla skyffeln, allt för att hjälpa till. Fick springa några vänder och jaga son däremellan, S lastade snö på sin pulka och körde bort.
Det tog sin tid men bort kom högen tills sist.
T släpade fram sin trehjuling och jag blev så full i skratt när han blev helt vansinnig över att inte komma fram i snön, stackarn.
Hämtade kameran för ett foto och passade på att föreviga dom stora snöhögarna som omger vår gård, eller mer gömmer vår gård.
Ser helt overkligt ut när man ser barnen nedanför, och det är bara högar efter den snö som vi skottat upp från uppfarten, helt sjukt alltså.
Hoppas det blir någon snö kvar uppe i skyn till nästa vinter, den verkar ju hosta ner det mesta nu.
Snöskottning är numera allas nya gemensamma hobby, älskad eller hatad!

4 kommentarer:

Det jag älskar mest sa...

All denna snö... undrar hur våren blir! Översvämning?

Väntar fortfarande på ditt nummer (sms)

Kram

Therése sa...

Glömska jag, har inget att skylla på.
Det kommer nu på en gång.
Ja man kanske ska inhandla hööööga stövlar, hi hi

Hanna sa...

Jag har inte glömt att jag har en liten påse kläder till er/Teo. Kanske kan svänga in med den någon dag! Hanna

Therése sa...

Tack så jätte mycket.
Det passade precis (:
Skona blir kanon till hösten.
Tusen tack igen!
(-: