måndag 15 februari 2010

Ändrade planer

I fredags tog jag och en vän våra minsta till bibblan, vi fikade och sen sprang barnen runt på barnavdelningen. Nån bok blev tittad i, men roligast var att springa fram och tillbaka i gången.
Tiden flög iväg och det var snart dax att gå och hämta våra stora på bartimmar.
Jag passade på att först inhandla nått litet till mannen inför söndagen.

På lördagen hade vi planerat in allt för att två av barnbarnen skulle sova över, vi skulle på fm handla det som behövdes för att göra allt lyckat, tex lite mer frukost än bara ost, smör och bröd.
Allt gick i kras när telefonen ringde och dom sa att halva familjen kräktes.
Vi blev sittandes ett bra tag, vad gör vi nu liksom. Sen blev det att arbeta i källaren istället.
Fick undan mycket och på em kom S kompis A, dom lekte för första gången i gillestugan och trivdes riktigt bra.
Skönt att det finns plats att vara på nu.

Söndagen fylldes utav bus och skoj och ett besök hos farmor. T somnade en stund i min famn och jag tyckte han kändes varm.
Pappsen tog febern senare liksom sonen verkade loj och lite små tjurig. Feber var det, och det var det, kväll och natt räddad !!!
Idag var han först bättre men vi stannade ändå hemma.
Ingen feber förens senare på dagen, han blev loj igen och somnade sittande vid skrivbordet. Efter det har det varit gnöl men ändå lugnt, han vill vara i famnen och mysa mest hela tiden. Även nu när jag skriver, det är lite små mysigt vissa stunder (:
Han har såklart fått bufren och är lite piggare igen.
Både han och S har någon trist torr hosta som hängt i några dar nu. S är jätte hes.
Igår bakade föresten jag och S Kärleksmums(Bolibompas), oj oj vad det var gott!!! och passade ju bra på Alla hjärtans dag.
Vi fick ett så fint kort av Matilda, hennes skrift blötte allt ögat lite, jätte sött! Kommer bild.
S fick oxå presenter och var supernöjd!

Imorn ska jag göra nått jag inte gjort förr, jag ska gå på bio med en vän, helt utan barn och utan man. Det känns nästan lite läskigt!
Förra året var jag borta på hela två klädpartyn, en shoping tur till Ullred och en liten tur till Marieberg med mor. Okej, någon liten mathandling lyckades jag nog smita på själv oxå, typ mjölk och smör inköp.
Nä, det ska faktiskt bli kul att komma iväg på nått. Skulle även vilja komma iväg på filmen med "blåingar", men den vill jag se med min man.

Inga kommentarer: