tisdag 23 mars 2010

Mysigt eller kusligt

Vi har varit på Påsk vandring i kyrkan idag, det var riktigt bra och vi hade skoj.
Stadens alldra äldsta rum finns nere i kyrk källaren, en smal stentrappa och ett mysigt stenrum, ja med alla tända ljus så var det mer mysigt än kusligt.
Annars känns det lite si och så med stora järnkrokar i taket osv. Vi satt på dyner och pratade och sjöng, detta var ju bara en del av vandringen men oxå det som S pratat mest om under resten av dagen.

Jag har varit på ett riktigt givande möte på arbetsförmedlingen idag, det är alltid kul när man faktiskt får känna så på det stället.
Mormor & morfar var barnvakt under tiden och hade fullt upp. Min man och jag tajmade hemkomsten och det blev fika med mormors goda och super fluffiga sockerkaka.
Smilla har under kvällen lekt med grannen, min man har skurit sig rätt bra och jag har tjuvat tid framför datorn. Full fart...

1 kommentar:

Det jag älskar mest sa...

Låter som en härlig påskvandring. Och på tal om snöflingor stora som "nattmössor" så fick även vi oss ett gott skratt //Ha de gott