onsdag 10 mars 2010

Glada familjen

Det var med stor glädje vi klädde på oss på måndagsmorgonen, barna ville iväg och leka och mamma ville bara ut i sköna vädret.
Det var två tröttisar jag hämtade på eftermiddagen, och det kan man ju förstå efter så lång tid hemma, det är klart det tog på mina små glada gryn.
På tisdagen var lyckan ännu större för då bar det iväg till Barntimmar, Smilla skuttade in och stod i fönstret och vinkade hejdå innan jag och lillebror ens hunnit ut ur hallen.
(Det går inte att jämföra med dagis, här blir dom (som mest 10 barnen) underhållna av tre ledare, det är organiserat pyssel, snickeri, måleri, lekar, berättelse och såklart fruktstund/fika och en väldigt stor uppmärksamhet.
Hela "dagen" är planerad och har ofta nått tema. Smilla älskar att vara där.)

Idag är det onsdag ooch jag har varit och handlat för veckans sista matpeng, och ska efter lite kaffe surplande ta tag i lite måsten här hemma.
Igår satte jag ihop en skohylla, en såndär med lådor.
Hade glömt att det inte är helt lätt med två små ålsklingar som så väldigt gärna vill hjälpa till.
Det gick bra, barnen fick varsin mejsel och jag hade ett lååååångt härligt tålamod medan jag snällt väntade på att skruven någon gång skulle skruvas i.
Tur det bara var 24 skruvar...JAPP, jag hann räkna dom.
Det var uppskattat att få hjälpa till, speciellt av S och vi hade faktiskt en riktigt rolig "pyssel" stund, tack vare skohyllan (-:
Nä, nu är det bäst att sätta igång.

Inga kommentarer: