söndag 21 mars 2010

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl träligt blaha

Jag hade totalt missat att det ska komma mer snö. Nu blir man förstås inte så chockad längre men det var inte kul med allt snöande imorse, inte nu när vi fått så härliga vårkänslor från igår.
Det var verkligen fina stora flingor, typ sånna man vill ha på självaste julafton.
Idag har jag städat och plockat, tjatat på barnen att städa sitt och så har vi hjälpts åt en del, nu är det riktigt fint och till och med dotterns rum är helt rent på golvet.
Nu hör jag att playmobil sakerna åker fram, kan se det framför mig, en hel stad med gubbar, djur, några hus, bil och miljoner småsaker över hela golvet skulle jag tro.
Fast, det gör inget, det ska ju lekas med, det är faktiskt riktigt skoj, jag blir lite barnslig om jag sätter mig med det.
Vi har strosat i pyjamas alldeles för länge idag så nu ska vi ändra på det och samtidigt göra oss klara för avfärd till barnas bror. Det ska bli skönt att komma hemifrån lite grann.

Imorse när T vaknade så drog han i blöjan....den skulle av!!!! han skulle ju kissa... vi tog av den och han gick och gjorde sitt på pottan :-D
(STOLT!? jo, en aning)

Inga kommentarer: