onsdag 17 mars 2010

Igår var det en jobbig dag för lillen, han hade ont/kli och var verkligen på sitt sämsta humör.
Han fick smärtlindrande och har varit pigg/glad korta stunder.
Han är väldigt bekymmrad över sina "prickar" och pekar och träter på och om dom. Det är riktigt synd om liten och det är jobbigt att känna att man liksom inte räcker till.
Nu hoppas jag att efter detta ska vi få vara friska ett tag, gärna ett bra tag.
Det har varit lite småjobbigt oxå med att vi inte har kunnat hälsa på en del av släktingar och vänner under en lång period nu. En del är rädda för "prickar", en del för bältros och några av dom har väldigt goda själ till att inte riskera nått.
Vi har två familjemedlemmar som ska få småttingar nu i april, och jag skulle gärna vilja se dom och magarna men det får vänta.
Det gick koppor på S dagis när jag skulle "föda" T och jag kommer ihåg all rullians runt det, och det var tvunget att talas om för barnmorska och läkare.
Idag mår T bättre och det är full rulle, jag har nu druckit upp mitt kaffe och ska sällskapa min son i lite lek på golvet. Just nu leker han tittut med lilla katten.
S är på dagis och vi tog en promenad dit i den sköna solen, T får under övervakning vänta utanför.
Han babblade oavbrutet och ville gärna ner och gå, men det väntar vi lite med.
Det är skönt det går åt rätt håll(-:

Inga kommentarer: