onsdag 13 januari 2010

Onsdag: Spruta nr 2

Gick som på dans (-:
Det var inte så många på plats och vi var först, fast vi avvaktade en stund liksom sonen just vaknat.
Talade inte om för S vad vi skulle göra eller vart vi skulle förens vi var på väg till BVC.
(Tänkte att hon kanske är som sin mor och bygger upp massa onödigt när hon är nervös över nått, och vet jag då att jag tex ska till tandläkaren två veckor innan, ja då oroar jag mig och får ont i magen och blir ytterst bekymrad.)
När det var vår tur gick vi in på rummet och tanten(sköterskan) var sååå gullig. Hon vände sig direkt till S och hennes docka och pratade knappt med mig.
Teo blev lite ledsen en kort stund och sen hoppade S upp i mitt knä och tog sprutan utan ett ljud. Efteråt fick hon en spruta och ett plåster till sin docka, innan vi klätt på oss ytterkläderna hade dockan fått ett antal vaccin (:
Oj, jag glömde nästan, en kär vän var där och sonen ville inte, han skrek och kämpade emot. Efter en stund kom sköterskan ut och undrade om S ville komma och stötta.
Jag tog hand om små syskonen och S försvann in. Hon höll handen och snart var det klart.
Det var två mycket stolta 4åringar (-:
Och den här mamman är så stolt så hon nästan spricker och det bara över en sån sak.
Första sprutan satt ju kvar i minnet och var inget jag direkt ville uppleva igen.
På vägen hem stannade vi vid stora backen och åkte lite på rumpan, sen åt vi limpmacka med ost och drack het choklad.

Pappsen hade köpt med sig semlor som lite belöning och S smaskade upp det gotta och locket, så mycket bulle vill hon sällan ha.
Teo tjatade om att han var kladdig efter varje tag i semlan, bara att torka...hela tiden...vet inte vad han fått det ifrån, men han gillar inte att vara kladdig.

Inga kommentarer: