onsdag 27 januari 2010

Jippi, mera snö!

Oj oj, nytt snöoväder. Vi såg ut som riktiga snögubbar när vi kom fram till dagis.
Jag har inget emot det hela utan gillar vårat vinterväder, det enda trista är när det är mer lagom kallt för isbjörnar och så när man måste putta vagn på oplogade vägar.
Men annars är det ur härligt och bagateller får man ju inte sura ihop över.
Fast det är ju ibland lätt att säga (;
Förra veckan när jag slet med vagnen kom jag ihåg hur det var förra vintern, tyngre vagn, ståbräda med dotter på, jag minns att efter den (lilla) vintern blev den brädan snart ett minne blott.
Hur som helst så blev Teos sulky plötsligt mycket lättare och det kändes riktigt bra (-:

Igår tog vi med en kompis hem från barntimmar, dom lekte och lekte och på em när pappan kom och hämtade var det riktiga protester, inte ville dom sluta leka.
Dom hann precis bara åka så ringde det på dörren och där stod grannen och ville leka. S har alltså lekt med kompisar hela dagen och slocknade riktigt snabbt vid läggningen.

1 kommentar:

Det jag älskar mest sa...

Du har helt rätt! Så´n vinter!

Kram