måndag 18 januari 2010

Helgen som varit

Fredag. Kompisar kom hit och vi knatade ut till backen och åkte pulka. Teo kom idag på att det är roligare med bob, pulkan fick stå vid sidan om.
Han gillar att knata och gå och det även i backen, jag och mamma C skrattade gott när "skrutten" ställde sig bredbent en bit ner i backen, böjde knäna och gjorde slalomsvängar.
Har vi spelat för mycket tv-spel, eller!!?
(vi älskar slalom och backhopp på Wii)
Efter ett bra tag ute gick vi in och åt lunch och barnen lekte i massor.

Lördag. På em kom moster M på besök, S hade väntat och ville helst ha henne för sig själv hela tiden.
Att mamma vill ha sin syrra lite oxå det hör inte till saken, dom fick mycket tid tillsammans och mamma fick allt lite oxå, men jag fick knappt vara med i S rum, hon ville bara köra ut mig.
Vi fikade, åt mat och mumsade på en allt för välfryst efterrätt (; under kvällen.
S hade superkul och klockan blev sent, men det gör inget när nått speciellt sker.
Teo fick lägga sig tidigare och det fann han sig i, liten var trött.
Jag fick en såååå söt virkad sköldpadda av syrran, den står nu fint i bokhyllan.

Söndag. Idag smet vi hemifrån, gick med barna till en vän och fikade, pratade och barna stojade runt. En vän till dök upp med sina barn så det blev riktigt full rulle.
Skoj!
Vi stannade ett tag och när vi skulle gå hem så bröt S ihop, stora krokodiltårar och inget som passade fröken. Hon lugnade ner sig efter jag fått henne på andra tankar och då kom det vanliga babblet igång. På så sätt blev promenaden hem bra och trevlig (:

Inga kommentarer: