måndag 19 april 2010

Söndagen...

fylldes av aktiveteter. På morgonen var vi på familjegudskännst i kyrkan. Smillas barntimmegrupp uppträdde. Det gick jätte bra och hon satt med sina kompisar under hela den övriga tiden. Teo däremot sprang runt, han hade nog ett eget skåde spel. Största delen fick han hållas men några gånger fick jag allt hämta honom. Det var fler barn som sprang så det kändes lugnt. Det var vid ett tillfälle när prästen skulle tala, som min son hittade hammare och spik, bonk, bonk, bonk...
Barna hade tidigare spelat Noaks ark.
Behöver jag säga att det ekar bra i kyrkan, och att min bakdel har skådats en hel del. Jag hörde folk fnissa och säga ÅÅ så söt, (ja fast det var ju inte min bakdel dom tänkte på får jag hoppas).
Smilla och jag stod inför allt folk och tände ett ljus under en psalm, det har hon pratat om att hon velat länge.
Det var tre ljus och tre barntimmarbarn som skulle göra detta(om dom ville). Jag gillar inte att stå inför folk så jag var inte överlycklig att just S ville detta.
Men vad gör man inte, det är bara att bita ihop och inte stå ivägen för hennes utveckling.
Jag glömde faktiskt folket och var helt fokuserad på dotter och elden.

Efter kyrkan begav vi oss hem för att fixa lunch och sen var det bara att gå vidare till gymnastikuppvisning i stora hallen.
Denna mamma var hyper nervig över att lämna dottern till fröken och sedan gå och sätta sig på läktaren. Jag och tillit för andra människor hör inte ihop, inte när det handlar om barnen. Fy, vad svårt jag har att släppa kontrollen. (Kissenödig blev jag på en gång;)
Smilla trivdes bra, hon var ju med kompisarna och hade kul.
Allt gick bra och dom körde sitt race, jätte söta var dom med sina band i håret.
När dom var klara så hämtade vi dom, och sen var vi kvar en stund och tittade på dom stora tjejerna. Det var intressant!
Efteråt lovade jag isdricka och efter att ha tittat lite på några som badade så gick vi vidare hem till farmor. Där fikade vi gott och förde liv ett tag.
Äntligen hemma blev det utelek och mamma lagade mat.
En bra och rolig dag helt enkelt och pappsen var med hela tiden, vilket gjorde det ännu bättre.

Inga kommentarer: