måndag 12 april 2010

Så här har vår helg sett ut...

I lördags var vi (helt otroligt) till lite butiker och jag köpte fakiskt MIG ett par brallor...oj så nöjd jag är!!!
Det blev även en tur på stora leksaksbutiken och en present till Teo inhandlades. Smilla önskade sig både det ena och det andra, fast hon håller sig till samma saker "varje" gång vi är i leksaksbutik.
Dom hade en låda med 25 kronors varor, så lilla mamman kunde inte hålla sig från att köpa en packe med 6000 pärlor med lite tillbehör, det går ju alltid åt.
När handlingen var avklarad så körde vi vidare till Upptäckar..... och det älskade Smilla och även Teo, det var inga glada miner när vi skulle hemåt.
Väl hemma gungades det ute en stund sen värmde vi och åt kaloppsen som jag lagade kl 7.00 imorse.

På söndagen pysslade vi inne på förmiddagen. Vi fick fika besök av vänner och efter det sen, knatade vi iväg till skogen, där vi mötte upp barnas storasyster och Matilda.
Vi grillade korv, drack saft och så busades det en hel del. Vi gjorde tappra försök att sitta i solsken, det var en riktig skön utevistelse och roligt.
När vi kom hem var klockan mycket och vi beslutade att köra med hämtmat ikväll. Barna gungade som vanligt medan pappsen åkte iväg.
När han kom tillbaka med pizza så skyndade Teo in medan han ropade: ÄTA PIZZA, ÄTA PIZZA, ÄTA PIZZA, ÄTA PIZZA ÄTA PIZZA.......................................

Nu är det måndag och jag ska ta mig en sväng på stan innan jag ska hämta mina små på dagis. Jag har passat på att påbörja en väggmålning på Smillas rum, (vågar ju inte rita på någon vägg så lillen ser).
Hon har beställt ett prinsess/sago slott, fjärilar och lite till. Jag tror hon kommer att bli riktigt nöjd :-D

2 kommentarer:

Det jag älskar mest sa...

Pizza! Mmm det lät gott. Snart dags att ses tycker jag. Ha de gott //c

Therése sa...

Det vore kul att se hur ni bor
(: